Cтуденти 1 курсу спеціальності 106 Географія та 014.07 Середня освіта (географія) під час навчальної природничо-наукової практики, що проходила з 07.06.2021 по 03.07.2021 року на ННГБ «Гайдари» в с. Гайдари Чугуївського району Харківської області, мали змогу отримати практичні навички метеорологічних, гідрологічних спостережень, геоботанічних, геоморфологічних та ґрунтознавчих досліджень.

Метеорологічні спостереження проводилися на учбовій метеорологічній станції, де проводилися вимірювання основних метеорологічних величин, встановлювалися причинно-наслідкові зв’язки між ними. Студенти мали змогу паралельно працювати на автоматичній метеорологічній станції WS виробника Lufft Gmbh та термометрів ИТП-16 «Датаспектр».

Під час гідрологічних досліджень на природних водних об’єктах, використовуючи гідрологічні прилади (водний термометр, гідрологічні поплавки, білий диск для визначення її прозорості, шкала колірності, ехолот-картоплотер Lowrance Elite 7 ti, гідрологічні рейки, гідрологічна вертушка, аналітична лабораторія Tetra Water Test Set), було складено гідрологічні характеристики водних об’єктів за маршрутом та встановлено динаміку гідрологічних процесів.

Досліджено територію проходження практики шляхом дешифрування космічних знімків високої роздільної здатності зі супутника. Досліджено заплави за допомогою квадрокоптеру DJI Mavic 2 Pro, продемонстровано роботу ехолоту-картплотеру Lowrance Elite 7 ti на річці.

Під час геолого-геоморфологічних досліджень вивчалися процеси розвитку форм рельєфу на прикладі річної долини Сіверського Дінця, складався опис терас, балкової та яружної систем, аналізувалися умови їх утворення, історія розвитку та прогнозування динаміки.

Під час польових геоботанічних досліджень студенти визначали показники та характеристики опису рослинних асоціацій, знайомилися із різними типами рослинності долини річки Сіверський Донець у районі м. Зміїв, с. Задонецьке, с. Гайдари, виявляли вплив регіональних та локальних факторів на формування рослинності та ландшафтотворення.

За допомогою ґрунтових профілів на боровій терасі річки Сіверський Донець та змішаних лісах практиканти вчилися визначати тип ґрунтів, визначати їх характеристики (рH рівень, механічний склад, показники вологості).

Упродовж практики студенти мали змогу працювати на сучасних приладах, під час майстер-класів, наукових бесід отримали можливість долучитися до подальшої навчально-наукової роботи.

У цілому план навчальної природничо-наукової практики виконано в повному обсязі відповідно до завдань практики і навчального плану.