Успішно завершилася навчальна професійно-орієнтована практика студентів 2-го курсу кафедри фізичної географії та картографії.

Увесь перелік навчальних завдань виконано у повному обсязі, а також наперед отримано значний заряд бадьорості та позитивних емоцій! Перелік навчально-наукових маршрутів традиційно включав як польове детальне вивчення природних та історико-культурних об’єктів Харківської області, так і віртуальне дослідження природи Карпатського регіону України.

За період практики було виконано 8 радіальних польових навчально-наукових маршрутів:

Маршрут 1: Харків – Зміїв (місце злиття річок) – смт. Слобожанське (оз. Лиман) – м. Балаклія (біфуркація річок долини р. Сіверський Донець) – м. Ізюм (гора Кременець) – с. Кам’янка – Харків.

Маршрут 2. Харків – Національний меморіальний комплекс «Висота маршала І.С. Конєва» (с. Солоницівка Дергачівського району) – Харківський аероклуб ім. В. С. Гризодубової, де встановлена автоматична професійна метеостанція Vantage Pro 2 Davis Instruments (с. Новий Коротич) – с. Березівка (джерело мінеральної води) – Харків.

Маршрут 3: Харків – м. Чугуїв (музей Рєпіна І.Ю.) – с. Кицівка (Кицівська пустеля) – смт. Печеніги (Печенізьке вдсх.) — с. Мартове – м. Харків.

Маршрут 4: Харків – м. Мерефа (річка Мжа) – с. Рокитне (садиба Куликовських) – Аеродром «Коротич» − смт. Шарівка (Шарівський замок).

Маршрут 5: Оранжереї та території ботанічного саду Каразінського університету.

Маршрут 6: Харків – Палацово-парковий комплекс «Шарівка» (Богодухівський район) – Національний природний парк «Слобожанський» (Краснокутський район) – Харків.

Маршрут 7: Харків – Дендрологічний парк (Харківський район) – Харків.

Маршрут 8: Харків – Дворічанський національний природний парк (Дворічанський район) – Харків.

При проходженні навчальної професійно-орієнтованої практики студенти отримали можливість використати у полі отриманий теоретичний матеріал, що надавався раніше, глибше опанувати методики польових досліджень, поглибити свої вміння у використанні приладів та детальніше ознайомитися з географічними об’єктами Харківської області. Під час практики студенти мали змогу використовувати матеріально технічне забезпечення навчальних лабораторій факультету для закладання гідрологічних постів, забори води для визначення хімічних показників, вимірювання рівня шумового забруднення, деяких метеорологічних компонентів, побудови власних маршрутних треків, аналізу рельєфних особливостей точок інтересу, зйомки з БПЛА.

У дні камеральних робіт були удосконалені навички у методах дистанційного зондування, а саме студенти дешифрували протизаконні вирубки лісів на територіях Харківської області та Карпатського регіону за космічними знімками, укладали персональні туристичні маршрути та авторські екскурсії по музеям. Виконуючи правила карантинних обмежень, студенти мали змогу спостерігати на місцевості різноманітні природні об’єкти та дізналися про причини та наслідки природних процесів і явищ, що відбувалися в Харківській області та віртуально – у Карпатському регіоні.

Отже, цей розділ практики дав змогу поглибити вже існуючі та отримати нові знання не тільки з дисциплін спеціальностей і освітніх програм, студенти загалом навчилися більш вміло проводити польові дослідження та використовувати методи аналізу космічних знімків. Все це дає змогу для формування професійних навичок, що є необхідними для географів, майбутніх спеціалістів.

Ми щиро вдячні адміністрації університету та факультету, усім причетним за те, що практика відбулася і виконані усі поставлені завдання та за всебічну підтримку!
Польові практики – невід’ємна складова навчального процесу на кафедрі, не тільки як давня традиція, але й як необхідна умова формування справжнього географа. Якщо ви любите природу, вам подобається подорожувати, пізнавати нове – запрошуємо вас на нашу кафедру. Обіцяємо — буде цікаво!