Згідно з навчальним планом спеціальності 106 «Географія», 014.07 «Середня освіта (Географія)» навчання за освітньо-професійною програмою «Картографія, геоінформатика і кадастр», «Фізична географія, моніторинг і кадастр природних ресурсів», «Географія рекреації та туризму», «Географія, природознавство та спортивно-туристська робота», «Географія, економіка та краєзнавчо-туристична робота», «Географія соціальна та економічна» навчальна природничо-наукова практика проводилася у дистанційному режимі на платформах Zoom, Google Meet, за допомогою месенджерів Viber, Telegram на кафедрі фізичної географії та картографії, кафедрі соціально-економічної географії і регіонознавства факультету геології, географії, рекреації і туризму з 13.06.22 по 17.07.22 року.
Під час гідрологічних досліджень на природних водних об’єктах, керівники практики (доц. Борисенко К.Б., ст. викл. Попов В.С.) віртуально ознайомили та навчили використовуючи гідрологічні прилади (водний термометр, гідрологічні поплавки, білий диск для визначення її прозорості, шкала колірності, ехолот-картоплотер Lowrance Elite 7 ti, гідрологічні рейки, гідрологічна вертушка, аналітична лабораторія Tetra Water Test Set), складати гідрологічні характеристики водних об’єктів за маршрутом та встановлювати динаміку гідрологічних процесів. Використовуючи аналітичну лабораторію Tetra Water Test Set проведене синхронне дослідження, а саме гідрологічні пости на природних водних об’єктів біля р. Івани та самої річки. Також Студенти були ознайомлені з правилами безпеки під час польових видів практик. Досліджено територію проходження практики шляхом дешифрування космічних знімків високої роздільної здатності зі супутника. Досліджено заплави за допомогою знімків з квадрокоптеру DJI Mavic 2 Pro, віртуально продемонстровано роботу ехолоту-картплотеру Lowrance Elite 7 ti на річці.
Під час геолого-геоморфологічних досліджень вивчалися процеси розвитку форм рельєфу на прикладі річної долини Сіверського Дінця, складався опис терас, балкової та яружної систем, аналізувалися умови їх утворення, історія розвитку та прогнозування динаміки.
Студенти вели індивідуальні щоденники відповідних розділів практики, проводили індивідуальні гідролого-геоморфологічні дослідження, складали гідрологічну характеристику окремого водного об’єкта, який знаходився у безпосередній близькості до їх локації а спостереження були безпечними для життєдіяльності. Презентували свої роботи у вигляді РowerРoint і супроводжували власними коментарями. Усі завдання гідрологічного та геолого-геоморфологічного розділів були виконані у повному обсязі у дистанційному, синхронному, віртуальному форматах, велись записи зустрічей які зберігаються на платформі YouTube, для організаційних питань використовували Telegram, для проведення практичних занять Google Meet.
Під час топографічної частини практики (керівники практики: доц. Байназаров А.М., доц. Шуліка Б.О., доц. Агапова О.Л.) виконано увесь перелік навчальних завдань у повному обсязі, були проведені топографічні зйомки в форматі онлайн. Отже, цей розділ практики дав змогу поглибити вже існуючі та отримати нові знання з дисципліни топографія. По завершенню топографічної частини практики складався екзамен.
Метеорологічний етап (керівник доц. Решетченко С.І.) складався з вивчення програм спостережень метеорологічних станцій: учбової метеорологічної станції на ННГБ «Гайдари» в с. Гайдари Чугуївського району Харківської області, Новгород-Волинської та Пожижевської. Аналізувалися основні задачі Української гідрометеорологічної служби, проводилися обчислення часу на метеорологічних станціях. Проводилося вивчення організації мікрокліматичних і фітокліматичних спостережень та розрахунки мікрокліматичних показників.
Студенти ознайомилися з синоптичними картами та базами даних, які містять результати спостережень за станом атмосфери.
Заняття проводилися за допомогою платформи Google Meet, виконані студентами матеріали оформлювалися у робочий зошит з навчальної природничо-наукової практики з дисципліни «Метеорологія і кліматологія», що зберігаються на гугл-диску. Підсумкова робота виконувалася в форматі Google-форми.
Біогеографічна частина (керівник – викл. Сержантова Ю.Ю.) полягала в дослідженні рослинності лісостепової та степової зони. Дистанційно вивчалися методики проведення спостережень за тваринами даної території. Студенти засвоїли знання щодо методики польових геоботанічних досліджень (методів опису пробних геоботанічних ділянок, закладання трансект, спостереження), здобули вміння визначення показників та характеристик опису рослинних асоціацій у польових умовах та узагальнення здобутих результатів при оформленні звітності. Ознайомилися із різними типами рослинності долини річки Сіверський Донець у районі м. Зміїв, с. Задонецьке, с. Гайдари, із рослинністю дібров різного ступеня зволоженості, ділянок степів, водно-болотною та яружно-балковою рослинністю.
Ґрунтознавчі вимірювання (керівник практики – доц. Прасул Ю.І.) полягали в ознайомленні установлення ґрунтових профілів на боровій терасі річки Сіверський Донець та змішаних лісах, визначення рH рівня ґрунтів, механічного складу та вологісних показників від фахівців відділу ґрунтових ресурсів Національного наукового центру «Інститут ґрунтознавства та агрохімії імені О.Н. Соколовського».
Відбулося поглиблення та закріплення здобутих знань з навчальних дисциплін, план навчальної природничо-наукової практики виконано в повному обсязі відповідно до навчального плану. Досягнуто позитивних результатів та сформовані компетентності щодо здатності проводити географічний аналіз природних та суспільних об’єктів, процесів на різних просторово-часових масштабах, самостійно досліджувати природні матеріали, статистичні дані в польових, лабораторних умовах, описувати, аналізувати, документувати і презентувати результати.