Звичні польові дослідження, нажаль, порушено важким військовим періодом, але ми не припиняємо шукати та реалізовувати можливості для ефективного та продуктивного проведення навчальної професійно-орієнтованої практики для студентів другого курсу кафедри фізичної географії та картографії ОПП «Географія рекреації та туризму» ОПП «Фізична географія, моніторинг і кадастр природних ресурсів» ОПП «Картографія, геоінформатика і кадастр». І цього літа, незважаючи на всі складні обставини, практика відбулася та було виконано всі її завдання, хоча й знов у вимушеному віртуальному форматі.
Студенти мали змогу віртуально спостерігати за різноманітними природними об’єктами, вивчати причини та наслідки природних процесів і явищ у Харківській області та Карпатському регіоні.
Особлива увага традиційно приділялася Карпатському регіону України. Хоча взаємодія відбувалася дистанційно, студенти змогли застосувати теоретичні знання, здобуті раніше, поглибити розуміння великого переліку методик польових досліджень та детальніше ознайомитися з природними умовами Українських Карпат.
Студенти суттєво вдосконалили свої навички у методах дистанційного зондування, дешифруючи актуальні проблеми в природного середовища, як в режимі реального часу, так і архівні події з початку війни. Було звернено увагу на значний перелік катастрофічних змін, зокрема, на лісові пожежі, порушення поверхні внаслідок бомбардувань та будування укріплень, обміління водних об’єктів, тощо. Території для аналізу за космічними знімками обиралися студентами як в Харківській області, так і в інших прифронтових регіонах.
Не обійшлося і без нововведень – цього року студенти мали унікальну можливість використовувати новий веб-сервіс ThingLink, безкоштовний доступ до якого було люб’язно надано доктором Саймоном Хатчінсоном (Університет Солфорда, Велика Британія). Систему було вивчено і використано для потреб створення студентами індивідуальних віртуальних екскурсій в межах Міжрегіональної частини навчальної професійно-орієнтованої практики.
Завдяки цій платформі студенти створювали інтерактивні плакати та розробляли власні маршрути, ілюстровані картами, 3D моделями, медіа та іншою інформацією. Це не лише допомогло їм закріпити теоретичні знання, а й розвинути практичні навички у використанні сучасних технологій для збору та аналізу географічних даних. За результатами виконання завдань практики, студенти склали персональні туристичні маршрути та авторські екскурсії.
Таким чином, навчальна професійно-орієнтована практика дозволила поглибити вже існуючі знання та здобути нові не лише з дисциплін спеціальності та освітніх програм, але й отримати нові навички польових досліджень та аналізу космічних знімків. Це сприяло формуванню професійних компетентностей, необхідних для майбутніх географів.
Нагадуємо, що практики є невід’ємною складовою навчального процесу на нашій кафедрі, як давня традиція, так і необхідна умова для формування справжнього фахівця. Запрошуємо вас до вступу на кафедру фізичної географії та картографії. Обіцяємо – буде цікаво!