Безперервна педагогічна практика
Педагогічні практики – важлива складова професійної підготовки студентів, вони дають можливість майбутнім учителям географії поглибити отримані теоретичні знання з психології, педагогіки, методики навчання географії, спеціальних дисциплін та навчитися використовувати ці знання у закладах загальної середньої освіти; осмислити багатогранність роботи вчителя; визначити відповідність особистісних якостей вимогам обраної спеціальності; оволодіти вміннями і навичками проведення навчальної, дослідницької та виховної роботи з учнями.
Бакалаври
Студенти на IV курсі проходять педагогічну практику у жовтні, що дозволяє їм ознайомитися з викладанням більшості розділів і тем шкільної географії. Педпрактика на IV курсі (з відривом від навчанням на 4 тижні) проводиться з 1980 року – на 6 років раніше, ніж вона з’явилася у навчальних планах інших університетів. Основні її задачі: доповнити і поглибити теоретичні знання, навчити студентів-практикантів, що є помічниками вчителя географії і класного керівника, самостійно проводити окремі уроки (в різних класах) і виховні заходи, психолого-педагогічні спостереження й експериментальну роботу в закладах загальної середньої освіти.
Магістри
Педагогічна практика на 1 курсі (з відривом від навчання на 5 тижнів) має завдання навчити студентів самостійно виконувати обов’язки вчителя географії і класного керівника, проводити уроки і виховні заходи у визначеній системі, проводити наукові дослідження відповідно до тематики своїх кваліфікаційних робіт. Студенти проходять педпрактику у травні, що дозволяє їм ознайомитися з різними періодами навчального процесу в закладах загальної середньої освіти, а також із викладанням більшості розділів і тем шкільної географії.
Фахова педагогічна практика на 2 курсі (з відривом від навчання на 3 тижні) проходить у вересні. Має завдання навчити студентів самостійно виконувати обов’язки вчителя географії і класного керівника, проводити уроки і виховні заходи. Впроваджувати свої розробки в навчальний процес та проводити практичну складову кваліфікаційної роботи магістра.
Із 2003 року ця педагогічна практика проводиться безпосередньо в університеті та інших ВНЗ Харкова і має характер асистентської практики (студенти проводять окремі лекційні і лабораторні заняття).
На кожному курсі кафедра організує до початку практики настановну, а після її закінчення – підсумкову конференції.
Кафедра фізичної географії та картографії здійснює на факультеті загальне керівництво всіма видами педагогічних практик студентів географічного відділення (120 – 150 студентів щорічно), а її сектор методики викладання географічних дисциплін надає усім практикантам консультаційну допомогу, забезпечує їх навчальними (модельними) програмами, підручниками, атласами, навчально-методичною, науковою і довідковою літературою, наочними і дидактичними матеріалами з географії. Індивідуальне керівництво студентами в ЗЗСО здійснюють досвідчені вчителі-методисти, в тому числі – лауреати обласних і Всеукраїнських конкурсів “Учитель року”.
Завантажити бланк звіту у форматі DOCX
Завантажити щоденник практики у форматі PDF
Завантажити відомість на сплату коштів викладачам у форматі DOC